hot kpm

iklan lagi

Pages

Powered By Blogger

Wednesday, February 2, 2011

xong xi fa chai



Selamat tahun baru cina aku ucapkan tuk semua kaum cina di malaysia...
katanya tahun arnab..ape yg speselnya taun arnab ni yerk..
apa pun aku tengok naga dah bersepah kat pasaraya2 besar...teringat plak masa aku n de geng jln2 cr mkn kat alamanda..de sorg kwn aku tu katanya die takut naga...nak2 kalo tgh joget2..org yg dlm kepala naga tu tuju2kan kepala naga tu kat muka die..
mengikut pengalaman dn kejadian sebenar yg dialami oleh beliau, penh terperangkap kt satu kedai..kebetulan tetiba dtg naga nk berjoget2...kebetulan beliau elok2 dlm kedai depn pintu...amik ko..naga nak mintak berkat...siap kene tuju2 kat muke die..hahahaa

pada aku pulak..mcm best je tengok naga tu gedik2 ikut rentak lagu..teringat time aku kecik2 dulu..sanggup berlari g kg cina sebelh tmn perumahan aku....semata nk tengok naga joget..kalo ikutkan bukan best sgt pun...muzik yg bising..bunyi piring besi yg kene laga tu je lebih..tp ntah..mcm best..hehe..(kenangan ngn adik aku ejol..paling suka lari kejar naga..siap hapal muzik joget naga then berlatih gendang guna tong drum..sampai bengkak le tgn)...

kalo keje kat x company aku dulu..time2 camni berkotak2 le limau mandarin aku angkut bwk balik kg..sedekah kt jiran2 n sahabat handai..tp skrg, ade le 2 biji yg x sama size aku dpt..jadi lerr..agak2 nak rasa..:)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates