hot kpm

iklan lagi

Pages

Powered By Blogger

Wednesday, June 16, 2010

saje nk update...

mcm lama dah tak menulis dan menggoblog.mcm xde mase pun ade.mcm xde citer pun ade..tp mcm ade yg nak disampaikan tp mls nk olah ayat..
minggu lepas aku sebuk dgn xtvt g kenduri kawin.almaklumlah musim cuti sekolah.sana-sini org buat masjid.alhamdulillah...dpt mkn nasi minyak free.

ermm..aku nk tulis psl my new life sejak 6 bulan bertukar ke putrajaya ni.
1st thing pasal dunia baru ditempat kerja...dulu masa keje kt digimac, aku selalu mengidamkan keje dlm suasana yg meriah dgn orang dan rakan2 sepejabat yg ramai,bangunan opis yg gah dan besar...dan keje ngn syarikat gergasi @ dikenali...konon2, time keje ade kwn nk borak2..time de mslh keje ada kwn nk luahkan..time bengang ngn bos ade geng nak bergosip dan mengumpat boss..heehe...dan time rehat ade teman nk g makan.yg paling penting kalo org tanye keje kat mana, x malu nk jwb..hahaha.mcm best jek...maklumlah sejak aku keje kat digimac 5 tahun lebih...jarang2 opismate aku cecah 5 org...paling tidak 2 org dan penah aku keje sorang2 sbb sume lari x tahan ngn bos..bosan nak mampos!!

dan...bila doa aku dimakbulkan Allah, aku dpt keje kat tempat ramai org,opis besar,bangunan bapak besar...segalanya mula aku sedari.
dan ape yg aku nak seperti tersenarai kat atas...sedang aku alami sekarang...makanya..semua yg aku alami tidaklah seindah yg aku bayangkan..
mula2..memang aku mcm culture shock gak lah..mcm best gak..aku dpt ramai kwn..mkn ramai2..semua bergerak dlm kumpulan..geng plak satu kepala.tang tu best lah.tapi...
ape yg x bestnye political conflict kt bahagian aku ni mcm hampeh.ada jurang antara dua darjat dn jauh sgt2.mcm berkasta2..pastu xleh salah cerita takut salah tafsir..cerita buruk lebih pantas tersebar compare cerita baik.aku muak dgn pegawai2 yg BOSSY even dgn ank buah org lain..dah le BOSSY..BUSY BODY...kejenye menepek dr satu tempat ke tempat lain sebuk mencari bahan dan menyebarkan bahan untuk menjatuhkan org...adu domba perkara biasa.org bawahan le selalu jadi mangsa..asal gred rendah je, mule pndg sebelah mata..huhh bosan!!!

so, kesimpulannya mana2 tempat keje pun sama je..yg penting niat dlm hati kene ikhlas semata2 cari rejeki halal...tp bg aku, yg paling penting hati kene happy..
by the way, suami aku ckp aku skrg makin happy dari dulu sbb katenya balik keje dah kurang bebel..hahhaha..mana taknye beban keje dah byk kurang..malas aku nak pikir maslh politik kat tempat keje sbbnye aku pk ke..x pk ke bende tu tetap berlaku...so, ADA AKU KESAH?

4 comments:

Miss PIJAOSIX said...

nko dah bernuffang..berjaye pun..takpe zai..ko kelik aku...aku kelik ko..sat lagi nak ajak maizon lak..heheheh

tp zai windu aa nak konferen sampai mengulas seperti ko di opis lame dulu..:(

zai said...

br add nuffnang tu..tp x reti nk beriklan mcm ko nye..xpe..pelan2 kan...kita sama2 kelik...kelik byk2 sket...ajak jgn x ajak si maizon tuh..

memang rindu r pija saat2 kt opis lama..leh chating n main game sesuke hati..skrg aku rase mcm dah jauh kene tinggal erl ngn kowang...nk mengulas pun x sempt..isu dah basi..tggl bace je lah ulasan kowang smbil senyum simpul sowang2..huwaaaa!!!

Miss PIJAOSIX said...

uish..janji ko mampun tersenyum simpol..
janji ko updet goblog nih..berbahan kat sini pun ok..!! hahaha

Ila Zakaria said...

korang dah byk ke dpt cek nuffnang.. hahahaha... belanja2 la aku annti ek.. aku pon sangap da dok opis.. fb dah x semeriah dulu sebelom ko g.. game2 semua aku da x layan.. konferen pon da x de..bahan kupasan makin kurang.. hahahahahah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates