iklan lagi

Pages

Monday, November 15, 2010

sUsAh HaTi

Ya Allah..susahnya hati hamba..kenapa dah jam 8.40 mlm suami ku x muncul2 lg..dah sekian lama aku tunggu kat rumah ni sorang2...Ya Allah, tak mampu aku nk berdepan dgn waktu2 mcm ni...dah le try call die dr tadi x dpt...asik2 pompuan tu kata "the number you have dial is not reachable"..dah 20 kali aku dail pun ckp bende yg sama...tensen sihhh
aku tepon ank2 yg de kat umah mak long plak...merintih nak balik.."mama, adik nak balik"..alahai,kalau le aku ade kereta...
umah mak long bukan jauh sgt tp aku xde transport nk amik..mana nak risaukan suami,anak2 lak xde depan mata..kalo derang de rumah atleast aku x fikir sgt pasal ayah derang yg lambat balik nih!!
aku balik keje td naik bas dlm kehujanan...berlari melawan ujan dr bas stop ke rumah...bergegas pulak angkat kain di jemuran..(sib baik x kene ujan sbb de awning)..bergegas plak masak mlm..konon2 mlm ni nk suprise kat hubby msk lemak cili api siput sedut..nyum..nyum..nyum..tp, sampai la ni (skg kul 8.55 mlm) x sampai2 lg..aku kerisauan dan kesunyian!! tuhan, tolong lah hamba mu ini..aku merayu dan mohon pd mu,selamatkan lah suami ku walau dimana beliau berada..nakal2 die, aku syg die sgt2...br mlm tadi die bisik kat tinge aku yg die syg aku sgt2...dlm lena ketiduran aku bls dlm hati..."ku jua menyayangimu sgt2 dan tersgt2..".
oh angin, sampaikan pada suami ku yg isterinya ini sdg berdoa dr jarak jauh agr die selamat smpai rumah dlm kadar segera!perut pun dah lapar dan x sbr nk menyedut siput sedut..

nota kaki&tgn:
1)anak2 duk ngn kak ipar time aku n hubby g keje(+-2km dr umh)
2)kerete nan satu itu suami aku bwk dan tinggal motor kat umah..memandagkan aku x
reti bwk n xde lesen motor so, terbiar terguring je moto tu kat lobi bwh.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates